Maria Lindelöf

Maria Lindelöf
Maria Lindelöf

fredag 24 maj 2013

Vilken vecka!

Vilken vecka! Och här kommer en summering:

Onsdag: förmiddagen ägnades på sjukhuset och jag blev njurfunktionsröntgad. Det var en upplevelse jag inte vill ha igen!

Eftermiddagen ägnades åt kommunstyrelsen och vissa tyckte kanske att jag borde varit hemma, men ibland är det skönt att snabbt återgå i normala rutiner. Många ärenden, men vi lyckades ändå bli klara i lagom tid för en budgetförhandlingarna mellan gruppledarna. Det ser ljust ut för våra förslag!
Direkt efteråt samlades nätverket för sexuell hälsa som leds av RFSU. Tyvärr var jag tvungen att gå därifrån efter bara 20 minuter för att lösa en uppkommen situation.
Klockan 18 hämtade jag riksdagsledamot Penilla Gunther och hennes rosa resväska på tågstationen och vi for till distriktskansliet för samtalskvällen om Integrationspolitik. Jag hade även bjudit in Maline Fälth från Folkhälsobyrån.
Kvällens moderator/samtalsledare Elisabeth Wäneskog hade bakat tekakor och kärleksmums. Vilken fest! Den kvinnan är ju bara för underbar!
Vi blev ca 8 personer som samlades och diskuterade. Väldigt bra och givande samtal. Många idéer föddes också!

Torsdag: inleddes tidigt med förmöte inför nämnden för funktionshindrade. Jag har verkligen fått en oerhört trevlig och kompetent grupp i nämnden, som gör arbetet ännu roligare. Efter nämnden samlades vi och drog upp lite riktlinjer inför höstens arbete och upplägg.
Resten av eftermiddagen blev ren administration. Jag hjälpte Tobias i Individ - och familjenämnden med att coacha inför en KD motion som kommer upp. Jag lämnade in Joaquinas ansökan till ersättarplatsen i Tekniskt produktionsstyrelse, skrev klart och lämnade in en motion. Skrev också en reservation till SKL beredningen som handlar om SKL's plats i Folkbildningsrådets styrelse. Letade mig upp till massagefåtöljen och fick en avslappnande massage innan hemfärd. Jag är så stel i ryggen!
Kvällen spenderades med mina fina barn!

Fredag morgon har jag klätt upp mig lite extra eftersom jag ska äta lunch med vår avgående miljödirektör. Men inledningsvis gjorde jag studiebesök på arbetsmarknadsavdelningen och samtalade om utmaningarna kring personer som är långtidsarbetslösa och som står långt ifrån arbetsmarknaden.
I eftermiddag är det tandläkaren igen. Nu ska tänderna bli putsade och fina.

Trevlig helg på Er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar