Maria Lindelöf

Maria Lindelöf
Maria Lindelöf

fredag 17 maj 2013

Barn med speciella behov i skolan

Igår eftermiddag ( på mitt initiativ) träffades nämnden för funktionshindrade och pedagogiska nämndernas presidier för att diskutera barn med funktionshinder i skolan. Tyvärr dök aldrig Anders Teljebäck (S) upp, trots att han har ett oerhört viktigt ansvar för gymnasieskolan, vuxenutbildning och arbetsmarknad. Det gjorde mig faktiskt besviken! Tyvärr var jag också den enda från oppositionen.
Nämnden för funktionshindrade hade full uppställning med ordförande, vice ordförande, andre vice ordförande, direktör och strateg. Barn- och ungdomsnämndens ordförande och direktör deltog också.

Vi diskuterade barn med speciella behov i skolan och enades om att i höst genomföra en gemensam kunskaps- och dialogdag kring den här gruppen barns behov. Vi tog även upp hur kollosituationen ser ut för de barn som vill vara med på den kolloverksamhet som staden bekostar.

Fick ett gott intryck av den nye skoldirektören som med stor ödmjukhet tog emot våra funderingar. Det bådar gått för framtiden!

Det var med en bra känsla jag vandrade hem. Nu tar jag helg för jag ska få vara barnvakt till mina fina brorsbarn i helgen. Imorgon ska vi se Fredrik spela fotbollscup. Jag har lovat att baka något också...funderar på om det kanske blir Faster Märtas nougatkaka...

Trevlig helg!

1 kommentar:

  1. Mycket viktigt och angeläget att uppmärksamma! Bra tänkt.

    SvaraRadera