Maria Lindelöf

Maria Lindelöf
Maria Lindelöf

fredag 6 september 2013

Rullat upp till Fagersta för VKL temaförmiddag och styrelsemöte


Morgonen började på radio Västmanland med en kort intervju om min motion om "Fördomsbiblioteket". Reporter Henrik blev nog lite förvånad när jag bad om att få fotografera honom för min blogg.

I Fagersta där jag är nu, är det temaförmiddag där Vård- och omsorgsberedningens ansvarsområden; såsom områden som "Äldre – hur ska vi planera för en utvecklad bättre omsorg av våra äldre?  Lena Karlsson, Eva Thors-Adolfsson och Katarina Bye har föredragit och det är så fantastiskt roligt att få ta del av hur KD's ministrars arbete gör nu skillnad i landstingen och kommunerna. Det är ett enormt stort arbete som har tagit fart och jag önskar så intensivt att det får fortsätta. Roligt också att de lyfte den mobila familjeläkaren, som faktiskt är en kristdemokratisk motion som rullar sedan 2011. Kul!

Just nu lyssnar jag på Hans Dahlman-om Folkhälsofrågor – synsättet på folkhälsa som basen för våra strategier även inom andra områden?  Den karl'n skulle jag vilja rekrytera till KD.

Budskapet han förmedlade att vi måste våga tolka, analysera och sätta ner foten. 
Dagar som dessa är jag så otroligt tacksam för att jag får vara förtroendevald och ges möjlighet att träffa all denna kompetens och få möjlighet att påverka riktningen för det här landet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar