Maria Lindelöf

Maria Lindelöf
Maria Lindelöf

torsdag 12 september 2013

4 frågor om valet 2014

Nu verkar tidningarna vakna och börjar intressera sig för uppladdningen inför valet 2014.

Detta är mina senaste svar som jag skickade till VLT


Vilka är de viktigaste frågorna för er?

Vi fortsätter ha fokus på barn och ungas uppväxtvillkor i Västerås, på en mer trivsam, mänsklig och företagsam stad fylld med kreativitet och aktiviteter. Kristdemokraterna vill möta upp människors behov av gemenskap, lek och fritidssysselsättningar. Jag är orolig för den höga arbetslösheten i staden och vi behöver bryta  utanförskapet för de medmänniskor som inte finns vid våra fika- och lunchbord idag.

 Har ni inlett er valrörelse?

Planeringen har varit i full gång sedan 2012. Nu är vi igång med att utveckla och formulera våra politiska idéer för Västerås och Västmanland. Vi formerar oss i kampanjgrupper, värvar medlemmar, fastställer valbara kandidater, arbetar på att ta fram valstrategier och är fortsatt ute på verksamhets- och studiebesök. Men det kommer naturligtvis bli intensivare. 

Hur tänker ni  jobba inför valet?

För mig som gruppledare fortsätter det normala politiska arbetet, men jag stämmer också av den gångna perioden och ser vilka förslag som vi har kvar att lägga initiativ om.
För partiet är det naturligtvis en tempohöjning vad gäller det utåtriktade arbetet även om jag tycker vi har duktiga med det även under mellanvalsperioden. 


Hur ser ni på samarbete med andra partier?

Vi samarbetar med de partier där vi tror att vi kan få igenom vår politik och där det förs en konstruktiv dialog. Jag tycker att samarbetsklimatet i Västeråsalliansen är och har varit gott. Vi tycker inte alltid lika, men det är ju också väldigt sunt! Min uppfattning är att kristdemokratiska väljare har fått valuta genom samarbetet. Hur framtiden ser ut är inte min uppgift att uttala mig om, då det är en styrelsefråga.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar