Maria Lindelöf

Maria Lindelöf
Maria Lindelöf

fredag 7 juni 2013

Vad vård- och omsorgsföretagande borde vara

Tog en sväng på stan. Centrumgatorna svämmade över av festklädda föräldrar, syskon, släkt, vänner och en och annan åskådare, som jag själv. Blir lika rörd varje år när studenterna på sina traktorflak sjunger ut sin glädje över att gymnasietiden äntligen är över. Blickar jag tillbaka mina 20 år sedan jag tog studenten kan jag lugnt säga att livet bara börjat för de glada studenterna jag såg idag.

Denna morgon gjorde jag det jag nog uppskattar allra mest med det här uppdraget. Nämligen jag gjorde studiebesök på hemtjänst- och boendestödsföretaget V.I.S.K.O.S. Det här företaget är nog essensen av vad jag skulle önska att vård- och omsorgsföretagande borde vara. Det är lokalt, drivs av varma, kompetenta, ambitiösa personer, som känt att de efter många år inom det kommunala känt att nu vill de utveckla sina egna idéer om vad god vård- och omsorg borde vara. Personalen trivs och företaget har vuxit med 134% sedan starten 2011. Läs mer om företaget här
Jag och mina nämndkollegor från alliansen var där för att främst diskutera boendestödet till personer med psykiska funktionsnedsättningar. Det blev en väldigt bra diskussion och vi hade säkerligen kunnat stanna kvar längre.

Nu tar jag helg- igen känns det som. Tiden går så fort. I helgen ska jag fara hem och fira en gammal trotjänare inom partiet som fyller år. Herman Ekbäck är alltid farbrorn med det glada humöret!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar