Maria Lindelöf

Maria Lindelöf
Maria Lindelöf

fredag 14 juni 2013

Tillbaka till familjen som betyder allt


Likadant varje år att jag står där på skolgården och ser alla fina, uppklädda barn, de sjunger "Den blomstertid nu kommer" och bakom mina solglasögon trillar tårarna nerför kinderna. Lika mycket lycka inför en stundande lång sommar, som vemod över något jag aldrig lyckas sätta fingret på.

Vi bjuds på meterlång jordgubbstårta och barnen spelar fotboll på gården. Min äldsta son är glad för han har höjt sina betyg och lilla mamma frankofil döljer illa sin glädje att han fått extra bra betyg i franska och ett stort A i svenska.

Traditionsenligt bjuder jag mina barn på ståndsmässig lunch. Vi älskar alla tre att äta på fina restauranger där miljön är intim och förtroligt, där maten är lagad med kärlek och kunnighet och gästen är viktig. Så avslutas den första delen av den sista dagen av terminen. Jag lämnar mina barn hemma på sitt nyvunna sommarlov, och återvänder ner till Stadshuset. 

Det blir en väldigt effektivt utnyttjad eftermiddag och när klockan slår sju småspringer jag till bilen genom ösregnet. Tillbaka till familjen som betyder allt och lite till.

Ha en skön helg! 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar