Maria Lindelöf

Maria Lindelöf
Maria Lindelöf

onsdag 5 juni 2013

Tre intensiva dagar är över

Den här veckan skäms jag nästan över hur lite jag bloggar. Anledningen är det näst intill vattentäta tidsschemat som varit de senaste dagarna. Måndags började tidigt med gruppmöte med alliansen och det blev ett långt möte då vi avhandlade budget, kommunstyrelsen och kommunfullmäktige, plus allt annat vi behöver tänka på...2 cheeseburgare lyckade jag klämma i mig innan det var dags för kommunstyrelsen, som ajournerades vid 16.30. Det innebar att jag hade exakt 45 minuter på mig att förbereda Kristdemokraternas kommunpolitiska gruppmöte. Alla rapporter ska läggas in, texter om budgeten och all annan viktig info som de förtroendevalda behöver.
Gruppmötet började på utsatt tid och vi bröt för det gemensamma alliansmötet och återupptog sedan mötet. Klockan 20.00 avslutades mötet, men jag fick jobba över till 21.30 för att hinna få undan allt. Tog moppen hem och det var iskallt!

Tisdagen började med arbetsutskott med nämndens för funktionshindrade. Sedan susade jag ner till mitt rum för att avsluta minnesanteckningarna och skicka iväg dem till förtroendemannagruppen, svara på några mail. 2 cheeseburgare blev återigen den magra lunch innan det var dags för seminarium om tillgänglig arkitektur. Marsha Saxton från Berkeley University i Californien berättade om Ed Roberts Campus. Blev tvungen att smita lite tidigare för att hinna till kommunstyrelsen som nu skulle fortsätta. Dags för att överlägga om varandras budgetförslag. 1 minuts andrum och sen in i kommunfullmäktigesalen. Låt mig uttrycka min glädje att kommunfullmäktige för en gångs skull slutade tidigare än annars. Tog mopeden tillbaka hem och det var lika kyligt som kvällen innan.

Västmanlands kommuner och landstings styrelse samlades på Mälaren Hotell och konferens för styrelsemöte på onsdagsmorgonen och inledde med information om bildandet av regionkommun. Styrelsen återupptog mötet och vi avslutade runt lunch. Då åkte jag till kansliet och mötte upp Edvard Ruin från Köping. Hade lovat att låsa upp kansliet så han kunde hämta hoppborgen. Roy Cederbäck och Jonas Hillerström var där också och vi fick en stund att samtala om ditt och datt. Lunchen spenderades med ombudsman Jonas Hillerström.

Tre väldigt intensiva dagar är över. Imorgon firar jag nationaldag med att ägna hela dagen år att läsa en bok. Nästa vecka är det nämligen bokcirkel och jag ligger ca 200 sidor back.

Må gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar