Maria Lindelöf

Maria Lindelöf
Maria Lindelöf

söndag 17 februari 2013

Inför vecka 8

Stadsdirektören (den sen årsskiftet nye) Bo Dahlöf kommer att träffa oss gruppledare på måndagens  alliansmorgonmöte.
Eftersom det är kommunstyrelsevecka lär det främst handla om KS-ärenden, varav det tyngsta ärendet är budgetinriktningen. Ett antal motioner besvaras. Bland annat KD- motion om stärkt barnskydd i Västerås. En av punkterna blir bifallen och i övrigt ingen ytterligare åtgärd.
Efter lunchen är det workshop på Stadshotellet "Bygg mer i attraktiva Västerås". Tyvärr kommer jag inte kunna delta eftersom jag har arbetsmöte med Jonas Hillerström.
På kvällen är det årsmöte med Kristdemokratiska kvinnoförbundet i Västmanland

Tisdagens absoluta höjdpunkt blir uppropet för ungas entreprenörskap, på slottet. Direkt efter är det distriktsstyrelsemöte. Tänker dock smita iväg vid  sju eftersom jag har min konversationskurs i franska på kvällen.

Hela onsdagen viks till kommunstyrelsen, men på kvällen blir det upptaktsmöte för  ideburet utvecklingscentrum. KD's budgetkrav om ni minns! 

Torsdagen inleds med jurymöte för Ung Företagssamhet . Har ju fått äran att dela ut årets pris för Samhällsentreprenörspriset på UF-mässan den 26 mars.
Per Nilsson och jag kommer på eftermiddagen delta på "Prova på dagen" - Västerås Handikapporganisationer har ordnat en tillfälle att prova på hur det är att vara funktionshindrad. 
Sedan blir det kampanj med Kristdemokraterna. Eric Söderberg,som är kampanjledare, vet mer.

På fredag är jag troligtvis ledig eftersom jag måste packa inför New Yorkresan.

Hoppas vi ses på torsdag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar