Maria Lindelöf

Maria Lindelöf
Maria Lindelöf

söndag 3 februari 2013

Inför vecka 6

Inför vecka 6

Först vill jag tacka för torsdagens budgetträff. Stort engagemang av oss som var där, men jag hade hoppats att fler hade kommit. Vi fick i alla fall en bra grund för prioriteringar och enades om behovet att ha fler skolträffar för att prata skolpolitik.

Den här veckan inleds med möte med Integrationsenheten på Länsstyrelsen. Sedan är jag inbokad på seminariet "Klimatsmart - Framtidens företagsutmaning". Huvudtalare är Maria Wetterstrand, tidigare partiledare för Miljöpartiet.

Kvällens kröns med kommunpolitiskt utskottsmöte -KPU. Patricia Strandman kommer till KD för att ge oss möjlighet att diskutera resecentrum och 3B-projektet. På det alliansgemensamma är nytillträdde stadsdirektören Bo Dahlöf inbjuden.

Tisdag är en efterlängtad administrationsdag som endast kommer att brytas av för en lunch med Medieproffsen.

På onsdag till torsdag är jag i Tylösand för Nätverket regional turism vilket innebär att jag missar både kommunstyrelsen och kommunfullmäktige.

På Fredag är det invigning av en gruppbostad, annars ska jag försöka ta ledigt på fredag eftersom vi har gäster som kommer på kvällen.

Ikväll har jag varit på Västmanlands teater och sett "Kuta och kör" - en riktig fars framförd av en strålande ensemble! Kan jag klart rekommendera!!

Må gott

Maria Lindelöf
Gruppledare för Kristdemokraterna i Västerås

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar