Maria Lindelöf

Maria Lindelöf
Maria Lindelöf

torsdag 28 februari 2013

Fullspäckad dag tre

När vi besökte LaGuardia High School for Music, Arts and Performance, fick vi uppleva en 70- mannakör av 14-åringar som jag aldrig upplevt en kör någonsin tidigare!  Vi fick se balettklasser, modern dans, grafik, måleri, skulptur och teater. Tyvärr hann vi inte möta ungdomarna i symfoniorkestern.
Jag tog inga bilder på LG.

Vi åkte sedan över Manhattan Bridge till Brooklyn, där vi mötte upp med borgmästaren Marty Markowitz. Det blev ett spännande samtal om politiken i det dynamiska Brooklyn.
Vad gjorde Brooklyn till vad det är idag?
Markovitz svarar: governement didn't stand in the way.
Kreativa klassen kom och ville etablera sig här.
Vi underlättade bara för dem att komma hit, bo och arbeta.


Efter mötet med denna oerhört dynamiska man var det dax att besöka Lisa Kim, Cultural Affairs Director på fastighetsbolaget Two Trees, som har konkret bidragit till att utveckla området i Brooklyn som numera kallas DUMBO. Jag har så mycket anteckningar och idéer med mig i bagaget hem. Men än är det ett antal dagar kvar. Så glad att jag får uppleva detta!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar