Maria Lindelöf

Maria Lindelöf
Maria Lindelöf

torsdag 11 april 2013

Vi har antagit "Program för personer med funktionsnedsättning".

På kvällens kommunfullmäktige har vi antagit "Program för personer med funktionsnedsättning". För mig som 2:e vice ordförande i nämnden för funktionshindrade är det skönt att sätta punkt för ett lång process, men det har varit fantastiskt roligt. För under resan gång har vi haft många träffar med föreningar, enskilda personer, anhöriga. Vi i alliansgruppen inledde processen med två sittningar där vi lyfte på varenda sten och skrev långa listor inom området. Arbetet i nämnden har präglats av stor ödmjukhet och högt i tak.
Vi tillät att låta arbetet ta lite längre tid för att tillåta fler komma till tals. Det har varit ett stort engagemang, men jag hade ändå önskat att fler personer, organisationer och företag tagit chansen att få komma med värdefulla synpunkter.

Nu när programmet har antagits börjar det verkliga arbetet med att ta fram handlingsplaner och framförallt att börja genomföra. Jag uppmanade kommunfullmäktige att ta detta arbete på största allvar. Min vädjan till Västerås stads alla ordföranden var att inte tillåta programmet att bli en hyllvärmare. Jag kommer att bevaka detta som en hök.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar