Maria Lindelöf

Maria Lindelöf
Maria Lindelöf

söndag 28 april 2013

"Tyst i klassen"

Halloj!
Inte mycket till ledig helg, men ibland är det bara att gilla läget. Hann med en sväng till åkerbruket med papper och kartonger.


Igår var jag på musikalen "Tyst i klassen"- om mobbing. Helt enastående bra! Ungdomarnas insatser, musiken, scenografin, texten. Pjäsen drämde mig rakt i solar plexus med sitt starka innehåll.
Sista föreställningen spelades idag, men jag hoppas att fler får möjlighet att se den. Min fjortonårige son  sa till mig att "Mamma, den här pjäsen borde alla människor se!" Kan inte annat än att hålla med!

Idag har vi i Västeråsalliansen inlett budgetförhandlingarna. Moderaternas gruppledare bjöd på starkt kaffe och nybakad sockerkaka och bullar innan diskussionen inleddes på allvar. I mitten på juni tar vi beslut om budgeten för 2014. Känner mig nöjd efter dagen...





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar