Maria Lindelöf

Maria Lindelöf
Maria Lindelöf

tisdag 23 april 2013

Stjärnskott som ska växa

I söndags hade jag glädjen att åka ut till Haninge för att prata på Kristdemokraternas stjärnskottsutbildning. Tack Göran Sydhage som bjöd in mig!
Jag tillsammans med Marie Litholm, Haninge, Maria Fälth,Upplands Väsby och Anders Tiger, Nacka fick under ungefär 1,5 timme berätta om hur vi som kommunpolitiker omsätter ideologi till praktisk politik och om vår resa till den position vi är idag.

Jag slås alltid av hur viktigt det är att vi får träffas i partiet och prata med varandra. Hur berikande det är att få möta nya människor med olika perspektiv. Jag hoppas verkligen att de stjärnskott som gick utbildningen vårdar det nätverk de har byggt upp under utbildningen.

 Jag själv har ombudsmannakåren att tacka för väldigt mycket. Utöver det rent sociala- att umgås, ha roligt, så har de personerna hjälpt mig medvetet och omedvetet genom mycket. Naturligtvis särskilt under den tiden då jag var ombudsman, men även nu när jag är heltidspolitiker. Nu har nätverket utvidgats till  även andra kontakter inom partiet som är ovärderliga. Ändå önskar jag att jag hade en slags mentorsring runt omkring mig med personer i ungefär samma ställning, i olika delar av landet, där man kan bolla tankar och idéer.

Nu vill jag avsluta med att gratulera Tobias Löfgren till avslutad stjärnskottsutbildning. Nu är det bara att rocka loss!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar