Maria Lindelöf

Maria Lindelöf
Maria Lindelöf

torsdag 22 augusti 2013

Veckans snabbuppdatering

Känner att jag ligger i bakvattnet för bloggen. Det har varit väldigt täta skott den här veckan vilket innebär att jag tvingas till snabbuppdatering.

I tisdags kväll var jag inbjuden tillsammans med andra politiska företrädare till Lagersberg, utanför Västerås, att träffa Västerås handikapporganisationers samarbetsråd VHS. Vi bjöds på grillat och sedan följde en diskussion om tillgänglighet samt hälsa för personer med funktionsnedsättning. Kände mig lite deppig när jag åkte hem...

Igår var det kommunstyrelse och regionfrågan kom upp. Moderaterna la fram sin skrivning och det diskuterades fram och tillbaka, men tydligt är att Västerås samtliga partier ställer sig bakom en ansökan om region. Så lät det iallafall igår...Beslut tas på kommunfullmäktige i september. Riktlinjerna för social resursfond (som jag skrivit om tidigare) antogs. Jag har yrkat flera gånger i den här frågan och samtliga yrkanden har nu gått igenom.

På kvällen träffades rikstingsdelegationen och gick igenom förutsättningarna för rikstinget. Vi åker i år till Karlstad. Ett trivsamt gäng som jag ser fram emot att träffa igen. Jag är ju delegationsledare och det var lite att kasta sig ut i okända vatten, men tror att gruppen kände sig nöjd med första träffen.

Denna torsdag inleddes med motionsskrivning, som följdes av debattartikelskrivning. Jag la upp den här i bloggen alldeles nyss. den om kreativa näringar. Anledningen är att nästa vecka träffas arbetsgrupp näringsliv, företagande och kultur och temat är kreativa näringar. När jag skrev inbjudan till träffen så rann inspirationen till och det blev en debattartikel också...

Andreas Hultin kom förbi innan fastighetsnämnden och detta besök var mycket uppskattat från min sida. Hann med ett kiropraktorsbesök också. Nu väntar jag på ett telefonsamtal som ska bekräfta ett framtida besök. Sen blir det kväller.
VHS sammanträder på Lagersberg.
Vi kom tidigt, så fick vara med på mötet som åhörare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar