Maria Lindelöf

Maria Lindelöf
Maria Lindelöf

tisdag 13 augusti 2013

Gillar ambitiösa och trevliga personer

Caroline Szyber  är riksdagsledamot för Kristdemokraterna. Hon är en av mina politiska förebilder inom det här partiet. Påläst, ambitiös, driftig och trevlig. En ofantlig bra kombination! För några år sedan fick jag gå en ledarskapsutbildning och Caroline var där och berättade om sin politiska karriär. Något som fastnade hos mig var detta. Fritt citerat! "Våga kliva fram och visa ditt intresse. Visa att du är beredd att ta ansvar, våga kliva fram och berätta att du är villig att lära, våga kliva fram och berätta att du minsann vill." Ungefär så var iallafall andemeningen.

Därför glädjer det mig idag när jag slår upp tidningen och får se Monna som tydligt viljedeklarerar sig till riksdagen.

Monna var min kompanjon på kansliet i några år och tog sedan delvis över min roll som ombudsman efter valet 2010, när jag gick in som heltidspolitiker i Västerås.

Så heja Monna! Provvalet drar igång vilken dag som helst, så tajmingen på den artikeln var ju kanon:)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar