Maria Lindelöf

Maria Lindelöf
Maria Lindelöf

onsdag 14 augusti 2013

Värsta vurpan

Inledde den här onsdagen med att vurpa med moppen på väg ner på stan. En stor gräsklipparmaskin körde in på cykelbanan och såg sig inte för. Jag hann inte bromsa utan var tvungen att ta en sväng förbi på gräsmattan för att förhindra krock. Tyvärr gled då moppen iväg med mig på och jag slog huvudet ordentligt i gräsmattan. Tack och lov för hjälm!! Även om det förvisso gjorde lite ont i huvudet, så blev jag nog mest rädd. Killarna som körde gräsklipparna blev nog lika rädda som jag. De hjälpte mig upp och bad om ursäkt.
Kallt var det i luften imorse och jag hade både långbyxor, höstkappan och handskar på mig. Tur det för annars hade jag skrapat upp benet också. Nu blev jeansen smutsiga, men det är en världslig sak.

Hur som haver så har jag haft arbetsutskott med nämnden denna morgon. Alltid en trevlig tillställning och vi har ett bra samarbetsklimat. Idag diskuterade vi basansvaret för vikarier inom personlig assistans samt uppsökarverksamheten. Det har även gjorts avtalsuppföljningar på en rad gruppbostäder, som alla överlag har en bra kvalitet och uppfyller nämndens kriterier. Vi diskuterade också kommunrevisionens rapporter om tillgängligheten och daglig verksamhet. Jag hade lite synpunkter på bland annat yttrandet gällande tillgänglighet, där jag ville lyfta fram Accesums tillgänglighetsinventringar i kommunen (som måste få fortsätta) samt att vi tecknat avtal med tillgänglighetsdatabasen.

Resten av dagen kommer jag detaljplanera alliansgruppens höst, men studiebesök och initiativ. Ska försöka knåpa ihop ett mail till gruppen med mina reflektioner utifrån dagens arbetsutskott.

Jag har bokat kiropraktorsbesök till imorgon - inte pg a vurpan utan för att det bara tog två dagar efter semestern så är ryggontet tillbaka.


Detta är hjälmen som räddade skallen min imorse!

Innan olyckan i höstsvart



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar