Maria Lindelöf

Maria Lindelöf
Maria Lindelöf

tisdag 5 mars 2013

Inför vecka 10

Eftersom jag kom hem sent i söndags från New York och vi hade gruppmöte igår kväll, kommer veckobrevet lite sent. Här kommer gruppledarens vecka.

Ni som försökt följa mig i New York via bloggen upptäckte nog att den inte uppdaterades så frekvent som vanligt. Det berodde på att den enda gång jag hade tillräckligt med wifi var på mitt hotellrum, och dit kom jag bara sent på kvällarna och då oftast helt uttömd på energi. Jag kommer att sätta ihop en kortare presentation av resan och presentera vid lämpligt tillfälle. Det var en fantastisk resa med väldigt många intryck och lärdomar, som jag gärna vill dela med mig av till er!

Här kommer veckans åtaganden

Måndag: gruppmöte med Alliansen, studiebesök Bjurhovda fritidsgård och Bjurhovda områdessamordnare, samt IDA's rektor.
På kvällen KPU. Minnesanteckningar kommer under veckan.

Tisdag: läs- och skrivdag inför kommunstyrelse och kommunfullmäktige. Träff med styrgruppen för medborgardialog, samt planeringsmöte inför Earth Hour. På kvällen konversationskurs i franska.

Onsdag: beredningsgrupp näringslivsrådet, kommunstyrelse och på kvällen SKL- grupp i Stockholm.

Torsdag: träff med E-sportsrepresentant, skriva anföranden inför KF och på kvällen är det KF. Vi har två KD motioner uppe och vi lämnar in en motion.

Fredag: inleder dagen med att bli intervjuad av MDH studenter. Sedan lunch med potentiell ny medlem. Inläsning inför arbetsutskott nästa vecka.

Må gott!

På en väldigt mysig sushirestaurang i Brooklyn där jag åt en 
fantastisk sashimi och hade en hel timme för mig själv. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar