Maria Lindelöf

Maria Lindelöf
Maria Lindelöf

onsdag 16 januari 2013

Se möjligheterna och gör skillnad

Det snöade verkligen kraftig i natt och gjorde det nödvändigt att ta bilen, annars hade jag kommit mycket försent till arbetsutskottet imorse.
Efter det åkte jag och en av strategerna på sociala nämndernas förvaltning, till ett företag i Västerås Science Park för att diskutera möjligheten att låta Västerås stad tillhandahålla en eller flera gruppbostäder som en testbädd för en av deras eventuellt nya produkter. Jag träffade det här företaget i höstas och blev både imponerad av deras produkt, men såg också möjligheten att utveckla produkten till att bland annat bidra till en bättre kommunikation på en gruppbostad kring en boende. Utan att gå in i detaljer kändes mötet positivt och nu må vi hålla tummarna att det kommer bli en succé!

Nu far jag vidare till Stockholm och SKL. Ikväll ska KD-gruppen träffa bland annat Stefan Attefall för att diskutera kommunala särkrav vad gäller bostadsbyggande. Ska bli verkligen intressant att få lyssna till den diskussionen. Inte en helt självklar fråga som vi inom KD-gruppen också haft våra diskussioner om. Hursomhelst hoppas jag komma klokare därifrån och med förhoppningsvis bra argument.




Bilden ovan är från det vackra Kopparlunden. Visst vore det häftigt med hela kvarter byggda i den här stilen i Västerås för att knyta an till vårt industrihistoriska arv...






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar