Maria Lindelöf

Maria Lindelöf
Maria Lindelöf

onsdag 30 januari 2013

Motionerar

Har haft nämnd idag och den hetaste frågan just nu är uppdraget att utreda om LOV för matportioner och leveranser. Vilket utbud som den enskidle ska erbjudas, vilka priser och hur vi gör med specialkost etc. det gäller ju att väga in alla aspekter av ekonomi, ekologi och socialt hänsynstagande i den här frågan. Inte en helt lätt fråga som tenderar att bli väldigt känsloladdad...

Vi har iallfall fått ett bra underlag och idag var det en bra beredning med högt i tak och det brukar jag ju gilla!

På lunchen tog jag en kaffe med maken på Espresso House och inhandlade present till partikollegan Sture Torseng, som fyllt 70 år. Vi är hembjudna dit ikväll och det ska bli väldigt trevligt att få träffa både honom och Lisbeth - hans fagra fru.

Har skrivit motion idag och den blev en anings mer omfångsrik än vad jag hade först planerat. Men det omfångsrika visade sig bli ändå väldigt bra. Tycker i alla fall jag. Nu ska bara gruppen tycka till...

Inga bilder idag för jag har haft strul med lösenord och når inte mina bilder.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar