Maria Lindelöf

Maria Lindelöf
Maria Lindelöf

tisdag 22 januari 2013

Att ta egna initiativ

Ett av mina favoritcitat från en av mina politiska kollegor, Malin Gabrielsson- landstingsråd för Kristdemokraterna i Västmanland, är "Engagemang är samhällets motor".
En av mina främsta drivkrafter är att företagsamma människor ska ges både möjlighet och utrymme att få förverkliga sina idéer, oavsett om det är i företag, arrangemang, projekt, föreningar eller i vilken form som må vara bäst lämpad.
Ett samhälle där ingen hålls tillbaka och ingen lämnas efter.

Just därför har den här tisdagen börjat på allra bästa sätt med två olika typer av verksamhetsbesök. Dagen började med att jag tillsammans med allianskollegor träffade Björn Carlsson och Jonas Virking från Sigurdsgatan 25 i diskussioner om bland annat Musikens Hus och musik/kulturlivet i Västerås Det var en mycket givande diskussion och vi får se vad framtiden ger.

Tog en sväng förbi fotografen Per Helgosson, på väg till dagens ordentliga studiebesök. Per är engagerad i skolfrågor och naturligtvis handlade vårt prat om bland annat skolan och vikten av att eleverna redan i tidiga år får tillgång till studietekniksundervisning.

Dagens studiebesök var på Rondellen som är en fritidsverksamhet för personer med utvecklingsstörning. Engagerad personal och ett brett utbud av aktiviteter för målgruppen.

Så uppfylld av förmiddagens möten ekar Malins citat i mitt inre.. du vet det där om engagemang...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar