Maria Lindelöf

Maria Lindelöf
Maria Lindelöf

lördag 23 november 2013

Veckan avslutades med festkväll för fred

Veckan som gått var som vanligt en vecka fylld med intryck och möten.
I måndags fick vi besök av KFUM som hade synpunkter på den nya småbåtshamnens placering och Lövuddens utveckling samt tankar kring småbåtslivets förutsättningar i Västerås. 

Tisdag inleddes med verksamhetsplaneringsmöte med Roy Cederbäck. Vi går igenom aktivitetsplaneringen och stämmer av våra checklistor. Detta gör vi hyfsat veckovis.
I onsdags deltog jag som enda politiker från Västerås på ett heldagsseminarium om sociala investeringsfonder. Mycket, mycket givande dag! Vi beslutade i augusti om riktlinjer för sociala investeringsfonder i Västerås, men jag inser efter onsdagen att vi skulle behöva skruva lite i riktlinjerna.
Hängde ett par timmar i Kristdemokraternas monter på Äldremässan tillsammans med Börje Hultin och Elisabeth Wäneskog, två politiker från Västerås. Jag minglade runt bland montrars och bjöd in mig på studiebesök på vissa verksamheter. Bra mässa och stort tack till Kristdemokratiska seniorförbundet och Sture Torseng som roddat med montern.
Veckan avslutades med "Kyrkornas globala vecka för fred". Monna Ridderström och jag var inbjudna att delta. Festkvällen för fred inleddes med mässa i Syrianska kyrkan som efterföljdes av en festmåltid med mat från 4 världsdelar och ca 50 länder. Sedan följde ett fackeltåg till Pingstkyrkan, där det blev fikabuffe och gospelkonsert. Underbar kväll!!!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar