Maria Lindelöf

Maria Lindelöf
Maria Lindelöf

torsdag 7 november 2013

Manlig fägring och kvinnlig list

Kanske ni undrar vad som hänt eftersom det varit så tyst ett tag?

Senast vi sågs var ju när partisekreterarna var här och vi gjorde ett uppskattat studiebesök på Arosdöttrarna i Västerås. Bilder från det besöket la jag ut senast. Jag hann med en liten privat  soloresa till Paris för några dagars rekreation. Besökte bland annat Musee D'Orsay- egentligen för att se impressionisterna men hamnade på en utställning om den manliga kroppen. Väldigt bra utställning, men det var ensamt att se den själv. Här nedan är en detalj från utställningsaffischen. Länkar HÄR till hemsidan. Klicka gärna på youtubefilmen i nedre delen av sidan och titta på den häftiga filmen.

Veckan hade jag planerat att ta höstlovsledigt med barnen, men fick ett fint erbjudande av Tobias Löfgren. Han ville ta sitt höstlov och hjälpa mig. Vi satt i tre dagar och satte samman hela valmanifestet till en bruttolista. Nu ska respektive arbetsgrupp titta igenom, lägga till och dra ifrån. I december ska det färdiga materialet lämnas över till styrelsen och sedan presenteras på årsmötet i februari för att slutgiltigt fastställas av nya styrelsen. Lång process men rolig att jobba med! Själv är jag mer än nöjd med innehållet. Vi har otroligt bra idéer för vårt Västerås! 

Avslutningsvis vill jag berätta om senaste KS när tjänstemännen presenterade utredningen som gjorts på mitt budgetinitiativ. Nämligen den om ett utvecklingscentrum för ideburna sektorn. Erfarenheter från andra orter av att ha ett utvecklingscentrum, oavsett vad det kallas, är positiva och utredningen ställer sig positiv till initiativet. Gissa om jag var glad!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar