Maria Lindelöf

Maria Lindelöf
Maria Lindelöf

måndag 11 november 2013

Jag lämnar gruppledarskapet efter nästa val.

Idag meddelar Kristdemokraterna i Västerås gruppledare Maria Lindelöf att hon inte kommer att kandidera till en topposition på kommunlistan för nästa mandatperiod.

-        Jag har levt med politiken, dygnet runt, sedan hösten 2005 och det har varit mycket intensiva och givande år. År som jag är otroligt tacksam för, men som många gånger har inneburit att familjen kommit i andra hand.
Efter en rejäl fundering under sommaren och hösten har jag nu meddelat partiets nomineringskommitté att jag inte avser att stå högt upp på valsedeln till nästa års val. Jag fortsätter dock som gruppledare, med oförändrat engagemang fram till dess att mandatperioden är slut. Jag kommer också att fortsätta arbeta aktivt för en kristdemokratisk valframgång under supervalåret 2014. Den kristdemokratiska politiken kan förändra samhället. Det är jag fullständigt övertygad om.

-      Nästa mandatperiod tillåter jag mig själv att ta time-out från heltidspolitiken för att få bättre perspektiv, men hoppas på att få någon form av förtroendeuppdrag i nämnd.

-        För mig är samhällsengagemanget nyckeln till min satsning på politiken och därmed en viktig plattform för mig.  Jag har under de här åren bidragit med ett hundraprocentigt engagemang och lagt in alla mina förmågor, idéer och energi i arbetet. Det är och har varit oerhört givande att vara gruppledare och jag känner mig mycket nöjd med mitt och Kristdemokraternas bidrag under den här mandatperioden till att göra Västerås till en bra stad att växa upp i, men jag vill fortfarande saker och har för avsikt att ge allt jag kan till dess att jag slutar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar