Maria Lindelöf

Maria Lindelöf
Maria Lindelöf

tisdag 10 december 2013

Glädje smittar och Otto har otur i blodet

Denna fantastiska nobeldag har jag spenderat 15 min i bilkö och det är väldigt väldigt sällan det inträffar hos mig i Västerås. Satt och tänkte hur tacksam jag är för det!

Denna morgon är jag på företagarfrukostmöte "Frukostklubben" på Gate 25 igen. Med i publiken är vår riksdagskandidat Monna Ridderström. Just nu lyssnar vi på Kadesjös VD som projekterar byggkonstruktion. Kadesjös har ca 60 anställda och hon berättar att det är viktigt med den lilla gemenskapen, för att alla ska känna varandra och ha roligt. Kom ihåg att glädje smittar säger hon åt oss! Kan inte annat än att hålla med!

Dessutom kommer ett UF-företaget "A book for cancer" som skrivit och illustrerat barnboken "Otto har otur i blodet"- om lille Otto som har leukemi. 60% av vinsten går till Barncancerfonden.
Vet ni! Jag är så väldigt glad att ha fått möjligheten genom mitt förtroendemannaskap att delta på alla dessa träffar som visar vilka bredd, kompetens och förmågor vi har i vår stad. Är stolt  över vår stad!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar