Maria Lindelöf

Maria Lindelöf
Maria Lindelöf

onsdag 10 april 2013

Morgonbestyr

Skulle önska att det vore tvärtom, men idag är jag inte utvilad.

Har ägnat morgonen åt att ytterligare läsa igenom handlingarna till arbetsutskottet till nämnden för funktionshindrade, som är dagens först insats. På arbetsutskottet idag behandlas bland annat min motion om att utreda en samarbetsmodell mellan socialtjänsten i Västerås och landstingets psykiatriska öppenvård med utgångspunkt från den s.k Södertäljemodellen.
Det är i alla avseenden en positivt hållen remiss och det är ju positivt!

Medans jag sitter här i soffan har croissanterna blivit klara. Roligt att överraska barnen med gott nybakat bröd. Ger lite Pariskänsla så här en onsdagsmorgon.


måndag 8 april 2013

Gruppmöte inför kommunfullmäktige


Ikväll var vi visserligen en decimerad skara av kristdemokrater som samlades. Efter drygt tre timmars intensiva diskussioner enades vi om att vi utnyttjat tiden till bra politiska framåtsyftande diskussioner  under trevliga former. Vi har enats om en motion, tagit ställning i flera frågor, stämt av delar av valmanifest och beslutat att tillsätta en arbetsgrupp. Allt detta kommer att offentliggöras inom tid.

Men nu är det kväll! 

Mötesvecka deluxe

Inleder måndagen med gruppmöte med allianspartierna. Inledningsvis har vi planerat hur vår egna budgetprocess ska se ut, bokat in tider osv. Sedan har vi gått genom ärendena till kommunfullmäktige, ärendena till kommunstyrelsen, återkoppling från förra veckan och genomgång av kommande veckors åtaganden.


söndag 7 april 2013

Knacka dörr

Sitter i bilen och väntar på att klockan ska bli 14.30. Dags att knacka dörr och fråga västeråsarna om vad de tycker om sin stad. Tycker utan tvekan att det är en av de bästa sätten att möta väljarna. Oftast glada, trevliga och givande samtal, ibland korta och ibland längre. Jag hade mina dupier om det här med dörrknackning, men jag hade fel. Är man artig och trevlig ( som vi KDare oftast är) så möts man oftast av detsamma. :)
Idag är det dock kallt och snön dalar ner i Västerås.

Vi får se hur många partikollegor som dyker upp denna grådaskiga dag.




torsdag 4 april 2013

Köping tar framsidan

Nu blev nog McDonalds lite extra glada ikväll, när Elisabeth Nyhlén åkte över med veckans Kristdemokraten. På första sidan ser vi partiledaren Göran Hägglund stå i full mundering, redo att steka cheeseburgare! Jag har hört från flera håll att det var ett oerhört uppskattat besök.


Idag har jag varit flitig! Mycket jobb har lagt sig på hög och uppenbarligen var jag på rätt avbetarhumör idag. Det blev en motion också. Mer om den inom kort. Måste få den godkänd av gruppen först:).

På måndag har vi gruppmöte inför kommunfullmäktige och jag har skickat ut kallelse idag. Våra arbetsgrupper är flitiga den här våren. Alla grupperna har en eller flera träffar inplanerade.



Möte med Fotbollsalliansen


Träffar Fotbollsalliansen i Västerås för diskussion kring planhyror och evenemang.

Fotbollsalliansen består av nio fotbollsklubbar i Västerås. uppdraget man har är att jobba för fotbollens bästa. 95% är barn och ungdomsidrott.
Vi träffade 
Yngve Wallin - Skiljebo SK
Mats Persson - BK 30
Jan Rejdnell - VSK
Eva Svensson - ordförande för Fotbollsalliansen 


tisdag 2 april 2013

Ordförande på årsmöte för VHS

Ikväll har jag suttit ordförande på årsmöte för VHS- Västerås Handikapporganisationers samarbetsråd.
Numera ingår hela tretton föreningar i VHS, som utgör en viktig samarbetspart mot bland annat Västerås stad och landstinget Västmanland. Årsmötet gick som smort och avslutades med en hederlig svensk fika.
En trevlig kväll!

Ordförande Margareta Hallner inleder årsmötet

Sedan var det jag som tog över klubban.